خانه / Masonry Layout

Masonry Layout

شناخت SUT پیش شرط لازم و ضروری برای نوشتن تست‌ خوب

The “system under test”. It is short for “whatever thing we are testing” and is always defined from the perspective of the test. xUnit Test Patterns, Refactoring Test Code Gerard Meszaros هر چند از نظر عملی ممکن است شدنی باشد که تمامی فرآیندهای یک سیستم را تحت یک تست مورد …

ادامه نوشته »

خروجی جلسات بازنگری باید شامل تصمیمات قابل انجام توسط تیم باشد

اصل دوازدهم بیانیه چابک اشاره می‌کند که تیم باید در بازه‌های زمانی مشخص و منظم در مورد اینکه چگونه می‌توانند بازده خود را بهبود ببخشند تفکر و تمرکز کنند و سپس رفتار خود را بر همین اساس تنظیم کنند: At regular intervals, the team reflects on how to become more …

ادامه نوشته »

یک ترفند خیلی ساده جهت تشخیص تمایز بین ValueObjectها و Entityها

آیا این رو Entity در نظر بگیرم یا ValueObject؟ این سوال از اون جنس سوالاتی هست که آدم معمولا جوابهای زیادی براش پیدا می کنه ولی، باز هم در تشخیص تفاوت بین این دو گیج خواهد بود. به چند مورد از این نوع جواب ها اشاره می کنم: ببین Entity …

ادامه نوشته »

تراکنش های طولانی مدت یا Long Lived Transactions (LLT)

تراکنش های طولانی مدت تراکنش هایی هستند که به مدت طولانی(چندین ثانیه یا ساعت یا روز) یک منبع مهم اشتراکی را بصورت لاک شده در اختیار دارند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود. منبع در اینجا غالباً دیتابیس می باشد. این تراکنش ها تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و کارایی و زمان پاسخگویی برنامه …

ادامه نوشته »

Software Behavior and Architecture

جدال ناتمام معماران نرم افزار و مدیران ذینفع سازمان مقدمه یکی از جدال ها و بحث های تمام نشدنی تاریخ را می توان در جدال میان افراد فنی و بخصوص علاقمند به پرکتیس های فنی و الگوهای طراحی نرم افزار با سایر افراد بیزینسی مشاهده نمود.! جایی که هر کس …

ادامه نوشته »

اجایل به معنی اسکرام نیست!

اجایل به معنی اسکرام نیست! گزاره ای به ظاهر بدیهی و روشن؛ در عمل اما خلاف این امر صادق است و در بیشتر اوقات دچار این اپیدمی خطرناک هستیم. بخصوص مواردی که هنوز تفکر و فرهنگ چابکی و ارزش ها و تاثیرات آن برای تیم روشن نیست و سعی در استفاده از …

ادامه نوشته »

فرآیند آزمون AB

AB Testing Approach مقدمه بی شک یکی از سخت ترین و مشکل ترین فعالیت های هر توسعه سیستمی مربوط می شود به UX و تجربه ی کاربری. شاید به جرات بتوان گفت این خود action و reaction کاربر در زمان واقعی در مواجه با interaction ها عناصر سیستم طراحی شده …

ادامه نوشته »

بررسی Promiseها در AngularJs بر اساس کارتون

بررسی Promiseها  در Angular Js بر اساس کارتون متن زیر بر گرفته از مقاله ای است که آقای  Andy Shora در بلاگ شخصی خودشون در این باره نوشته اند           . یه روز صبح پدری به پسر خودش گفت:”برو وضعیت پیش بینی آب و هوا رو بگیر؛ پسر!” هر شنبه صبح, …

ادامه نوشته »
به کانال من در تلگرام بپیوندید

اگر علاقمند به مباحث معماری و مدلسازی نرم افزار هستید می توانید به کانال تلگرام بپیوندید.

پیوستن بستن